mandag 8. mars 2010

Skyggegjemsel, Thurs og Susperia konsert

De siste dagene av vinterferien var jeg i ArendalSkyggegjemsel (klikk), Thurs (klikk) og Susperia (klikk) konsert.
Uansett om det var lite folk, så var konserten ganske bra.
Dørene ble åpnet klokka 20:00, så før det måtte jeg fordrive tid med noe. Men jeg kan forteller hvordan reisen til Arendal var.
Toget mitt skulle gå klokka 6 om morgningen, så for å rekke det, hadde jeg ikke lagt meg. Hele natten holdte jeg på å lese, se filmer, høre på musikk, stelle meg og pakke ting til reisen.
Jeg var faktisk litt nervøs fordi det var første gang jeg har reist alene så langt. I tillegg måtte jeg bytte tog et eller annet sted, husker ikke hva det stedet heter, men det ligger ca. 1 time fra Arendal. I Arendal skulle jeg finne veien til klubben (jeg hadde kart med meg). Snille folk i Arendal fortalte meg at det finnes en kort vei til byen. I byen spiste jeg på Mc Donalds. Så kom jeg til klubber hvor Vegard traff meg.
Folk holdte på å installere instrumenter og annet utstyr før konserten. Mens alle var opptatt med sound check og andre forberedelser leste jeg i naturfagboka mi. Jeg skulle ha prøve på onsdag (den er utsatt til neste uke). Bassisten fra Thurs hadde spurt meg noen spørsmål om det jeg har lest. Han fortalte at han liker Fysikk.
Senere på dagen fikk vi back stage pass, hvor noen spøkte og sa at det var mer folk back stage enn i publikum. Det var faktisk sant. Det var 15 musikere (SG, Thurs og Susperia) og jeg som fikk passet.



Tiden nærmet seg til konserten. Cathrine (Kitty) dukket opp. Hun også kom fra Stavanger for å se konserten. Hun er en veldig koselig og kjekk jente.
Klokka 22 begynte konserten. Skyggegjemsel var de først som spilte. De begynte veldig bra, men strømmen gikk 3 ganger mens de spilte. Men det stopte ikke Skyggegjemsel.


Jeg har faktisk nesten har glemt at i begynnelsen hadde de tekniske problemer. Alle har gjort sitt beste. Tazzen var helt konge på trommer, Danny som alltid brutal. Jan så ut akkurat som om han kom ut fra helvete, så skummelt ansikt han hadde hihihi xD Vegards grimaser var grusomme. Altså som han mente at en riktig grimase er 90 % suksess….eller noe sånt xP
Som Roy har sagt, han hadde det kjempe gøy da han spilte. Det har jeg merket faktisk. Så konsentrert har jeg ikke sett ham.



Thurs hadde ingen problemer, de var kjempe flinke.
Til Susperia konsert kom det flere folk. Vegard, meg og Roy sto helt foran og headbange. Jeg har aldri hørt Susperia før, men jeg likte de veldig. Fansen var så glade for å se Susperia.
Etter konserten var alle band medlemmer og noen andre folk i baren på back stage. Susperia har signert CDene og Vegards kropsdeler hehe xD for meg har Susperia signert Naturfagboka som jeg hadde med meg. Vokalisten skrev 3,14 = Susperia, litt matte hihi xD





Klokka 3 på natta tok vi taxi til Hove camping plass og holdt på å feste der. Jeg har slåss med Jan og Danny. Etterpå ville Vegard og Jan lære meg å røyke. Men jeg sa nei, vil ikke røyke! Etter det gikk Tazzen og Jan for å sove.
Klokka fem gikk jeg for å sove. Jeg fikk sove på Vegard sitt rom.
Jeg var den første som sto opp om morgningen så jeg leste i naturfagboka mi.
Senere, når alle hadde stått opp, lagte Danny frokost. Og klokka halv to, kjørte Trond (gitaristen fra Thurs), noen til byen, og meg til jernbanestasjon.
Hele veien tilbake har jeg sovet med ørepropper i ørene fordi det var plagsomme unger som holdt på å grine hele tiden.

Men uansett hvor lite søvn hadde jeg i de siste to døgnene er jeg kjempe fornøyd med turen og konserten. Jeg var kjempe glad å se Skyggegjemsel live. Ble kjent med musikken til Susperia og Thurs, fikk autografer og mange nye opplevelser.
Dette var min første tur alene, så jeg klarte meg kjempe bra og var ikke hjelpeløs.

1 kommentar:

  1. uff..bildene suge.. D:

    burde legge ut tazzens sine bilder...

    ALica Fabulous

    SvarSlett